tjo!

Globen föreställning imorgon då! :) Har desvärre lite ont i halsen (sen igår skulle jag tro... bad, jag får skylla mig själv._.) men det ska nog gå att sjunga ändå.
För övrigt var vi alla 4 tjejer i familjen på stor shopping/julhandel i Farsta idag! Hittade två par riktigt snygga t-shirts jag (hehew) bara var tvungen att köpa också.. höhö men jag haaar ju pengar nu så, de ä luuugnan ;) (a)

Igår vart en riktigt trevlig kväll hos....? eh, ja, Thomas kompis^^ (A) hahahaha och jag älskar simons och mitt lilla äventyr innan när vi stod och väntade på bussen..... ngt roligare eller mer komiskt ting har inte hänt mig på ÅR och dagar:
En tant kommer fram till oss och frågar vart bussen till Slussen går. Vi pekar på busskuren över gatan och hon frågar om vi inte också vet när den går. Simon (gentleman som han jämt ska vara) tar fram sin iphone 4 och säger att han kan kolla. Tanten väntar snällt och när simon väl får fram sidan och den rätta tiden uttalar han "Så! Den går.."  *bussen kommer fram runt hörnet, Simon får ett uttryck av panik i ansiktet när han märker att klockslaget är precis NU och efter att ha insett att bussen redan är där skriker i förfäran: "NU!! Den kommer NU!!! SPRIIIIING!!!"  Tanten ser också bussen och tittar förskräckt upp och lyder i panik Simons order. I förfäran springer hon ut i gatan helt utan att tänka, till Simons och mitt RÅ GARV, blir nästan påkörd av en taxibil som kommer farande, både jag och simon håller handen över våra munnar i förvånan, chock, oro och komik ifall hon skulle bli överkörd eller missa bussen. Samtidigt som vi inte kan sluta skratta åt den sjukt dramatiska händelsen. Tanten som kämpat för sitt liv för att hinna med bussen lyckas till sist springa fram framför den så att den stannar och hon får gå på... Allt detta med en så högt skrattande publik som aldrig förr, bestående av Simon och mej. Jag tror jag aldrig skrattat så mkt i mitt liv förut.
Haha, nu vet ni.....

Och nu ska jag gå och rota fram det gamla Lucia linnet ur garderoben och linda rött band runt lingonkransen! :)
pöss o kraam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0