JOY

HEJ människor!
Nu har det hänt så mycket att jag vet inte var jag ska börja... Är hemskt ledsen för de usla uppdateringarna -då det åtminstone inte hade blivit så mycket på ett och samma inlägg som om man skulle spridit ut det... Men men.
Denna kväll är det iallafall fredag! Och jag är hemma och myser med familjen :) har moster här på besök också från Gotland, så det är lika mysigt som det alltid är att se henne.
I MORGON är det först rep i Sofia församling inför konserten vi ska göra i Gävle! Seeedan blir det iväg till Farsta tror jag för att köpa lite nya snygga plagggg jag provat ut förut ;) På KVÄLLEN blir det iväg på fiäääst med Simon! :D ÅH vad jag saknat den snubben alltså, det var helt sjukt länge sen vi sågs nu, inte klokt! Så imorn blir riktigt najs. <3

Igår var även en riktigt trevlig dag då det kändes som att allt nästan hände på samma gång. Först hade vi filminspelning på spanskan med, haha, "Los Peces" -stjärntecknet Fiskarna alltså på svenska! Haha, vi är alltid så otroligt flummiga i våran grupp att filmen blir urkul alltså och kommer inehålla minst 50 bloopers var på slutet... hehe xD Men iallafall, sen rullade dagen vidare med en lunchkonsert i aulan istället för naturkunskapslektion, brandalarm på svenskan så vi alla stod ute och frös ett bra tag där, lunch, kör och slutligen: Scenisk gestaltning! Hahaha den var nog fan värre än spanskan... Jag, andreas och alfons som tillsammans ska framföra en scen ur "Bildmakarna", var alla så otroligt trötta att vi skrattade åt minst varannan mening som stod i manuset... Flummigt, och Underbart.
Efter DET så skyndade jag mig iväg till tuba lektionen :) Lika roligt varje gång! Särskilt när man får höra den här possetiva responsen; "du är som gjuten för tuba, det är inte alla som har en sådan här naturligt fin ton, så ta vara på den gåvan!" Stig (kulturskole-läraren) är min bästa vän. Iallafall bland gubbar och snart pensionerade. hehe.

I onsdags hade jag en ganska förfärlig depp dag. Jag hade ingen ork/kraft/energi till någonting alls och gick bara runt och kände mig ensammast i världen typ. Men det försvann sen som tur var när storasyrran släpade med mig till badmintonhallen ändå på kvällen för att spela med ludde och adam igen! Det var minst lika kul som förra gången, med så söta pojkar också så man inte kan låta bli att bli uppmuntrad av dom... :)

Så med tanke på allt det var torsdagen en riktigt upphöjare. Sånna där småsaker ni vet som förgyller vardagen: en blick, ett leende, ett skratt.. gemenskap och musik. Om man tänker efter så kan det faktiskt inte bli bättre. Det är sann lycka.
Just det! Jo, det kanske det kan ändå haha :D Vi bildade nämligen en ny sång grupp i torsdags också! Jag och tre andra tjejer i klassen som tänkt inrikta oss på att sjunga 40-tals musik och liknande! Om det är någon som sett musikalen "Singing in the rain" och scenen där tjejerna ploppar fram ur tårtan som överraskning på festen och börjar sjunga och dansa, så vet ni vad jag menar.. ;) Mysiga musikaler! Gud vad jag älskar dem.

Nu är ni lite uppdaterade igen!
Synes och höres :D

Kommentarer
Postat av: Lisa

så härligt med besök:D

2010-11-20 @ 00:42:43
URL: http://lisani.blogg.se/
Postat av: Lisa

jo alltså jag har just bytt kamera, men den jag hade förut var nikon d60. Om du skulle köpa den begagnad nu så är det inte alls dyrt jämnfört med vad du får. Kameran är väldigt enkel och samtidigt kan man göra så mycket med den:D kolla på typ blocket, jag tror de ligger mellan 2-4 tusen, beroende på om du vill ha objektiv eller bara kamerahuset:D

2010-11-20 @ 00:44:32
URL: http://lisani.blogg.se/
Postat av: Lisa

så lite så sötnos:D

ja det tycker jag verkligen att du ska önska ddig:D



så glad jag blir av allt fint du skriver:)!!

2010-11-22 @ 14:50:49
URL: http://lisani.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0