håll ut hjärta, håll ut


Dansa dansa dansa bort smärtan
fly undan för en kväll
alla vill bort
alla vill undan

HEJ! Idag är det söndag och jag har två hela böcker att läsa ut denna dag + tuba noter som absolut behövs övas på inför repet på torsdag. ugh.
Mycket saker har hänt på senaste, och jag har inte uppdaterat er så mycket på vad som hänt utanför mitt huvud, mer innanför som ni ser... Men här kommer lite fakta ändå som ni får nöja er med:
I torsdags efter skolan träffade jag emil. Vi tog en lång promenad i snöovädret (haha, viiilket äventyr...) och myste. Sen var jag tvungen att skynda iväg till Nybrokajen för repet med SUB som höll på till klockan 9.. Där träffade jag några nya trevliga prickar som missade första repet! Älskar att binda nya kontakter.
I fredags blev jag som många andra (surprise) insnöad och kunde inte ta mig iväg till skolan. (SKÖNT enligt mig haha) Men på kvällen började tuben gå igen runt 21-tiden så jag kom som tur var ändå iväg till Hedda som hade födelsedagsfirande i sumpan! Det var gryymt kul faktiskt, med lite ("lite") vin, mat och annan dricka roar sig 10 tjejer ohyggligt gött. ;)
Denna kväll avslutas med att jag möter upp emil vid 4-tiden på morgonen varefter vi åker hem till honom <3 Lördagen spenderas till större delen kvar hos honom, då jag även blev kompis med morsan hans! haha :) vilken älskvärd relation att eftersträva säger jag bara... Jag som trodde jag var nära min mamma, kom på att vi kanske inte har bästa relationen trots allt.. Så en ny gnista hopp om något jag inte tänkt på förut, tändes i mitt hjärta där allt :)
Kom hem runt 6 på kvällen och förberedde mig på att åka ut till en fest jag blivit inbjuden till i alvik. Men vissa komplikationer gjorde att jag ångrade mig på ditvägen och vände hemmåt igen. Möjligen misslyckad lördagsnatt, men när jag väl kommit hem igen var det med en sådan kärlek att jag var tvungen att krama om mamma lite extra länge innan hon gick och la sig.
Idag har jag alltså bara suttit hemma, båda mina systrar är sjuka men inte jag. Varför blir aldrig JAG smittad för?? Fattar inte... Borde väl vara glad men nåån gång hade väl varit skönt att ha en ursäkt till o få stanna hemma från skolan några dagar...? aja :b

puss&kram

Kommentarer
Postat av: sirah

Åh Ella!! Bra inlägg <3

2011-02-15 @ 19:09:21
Postat av: ella

vem är det här? :) haha sofia, får jag gissa på dig?

2011-02-16 @ 21:47:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0