was looking for a place to hide away


..and I'm falling every time... Just looking for a place to hide in.


VÄRLDEN.
Den är ljus, den är mörk, den är svart, vit och grå. Varför fick just vi människor förmågan att känna? Förmågan att tänka längre. Ibland tror jag att världen (och alla varelser inkluderade däri) hade mått bättre utan dem, känslorna vi äger...
Häromdagen sa en klok pojke till mig att känslor är det enda verkliga här i livet. "Du ska aldrig dölja dina känslor och du ska alltid må bra! Ta inga beslut som leder till att du mår dåligt" osv.. Det har han mycket rätt i, men ibland kan jag inte låta bli att undra.., ändå.. om inte någonstans jorden hade varit en bättre plats utan glädje och sorg, smärta och lycka, ondska och godhet... Utan all ondska våra känslor kan leda till; alla krig, all missär och fögörande av våran egna värld.. För att inte tala om den smärta kärlek kan förorsaka oss. Varför måste just vi behöva känna för?
Ibland är det en jobbig uppgift Gud har gett oss människor.

Men jag ska vara lycklig för den fantastiska förmågan vi tilldelats. För nu när jag tänker efter, hur fan hade världen sett ut utan kärlek, utan skratt och sorg, en värld helt utan känslor..? Nej ush, jag föreställer mig kylan.

Laleh – Snö  -en väldigt fin låt.
t.ex hade vi ju inte kunnat njuta av den underbart vackra musiken, utan våra känslor som ger upphov till den...!
:) Ja, känslor är nog bra i längden ändå.


Kommentarer
Postat av: Matilda

hmm... det är jag som har skrivit den. om en förälskelse jag hade. innan jag träffade min huvudsak som jag har nu. och det är så, jag minns fortfarande den förälskelsen och försöker glömma. jag vet att ni säger att man glömmer med tiden... men ibland tror jag att det är så att vissa människor kan man inte glömma, hur mycket eller lite man än försöker..

2011-02-09 @ 22:45:52
URL: http://matildamodigh.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0